ΠΟΛΥΚΛΕΙΤΟΣ

ΠΟΛΥΚΛΕΙΤΟΣ
ΣΤΟΧΟΣ ΗΤΑΝ..''ευ''=καλο,τελειο

RADIO-MUSIC

RADIO-MUSIC
OI.METHISTANES

Κυριακή 28 Ιουνίου 2009

Παραπλανημένοι οι Αμερικανοί από το greenwashing

Το 98% των προϊόντων που διατίθενται στα σουπερ – μάρκετ των Ηνωμένων Πολιτειών και τα οποία υποτίθεται ότι είναι φιλικά για το περιβάλλον αποδεικνύονται ψευδή ή παραπλανητικά,λένε οι περιβαλλοντικές οργανώσεις,οι οποίες κλήθηκαν να καταθέσουν για τα όσα εντόπισαν στην αγορά,ενώπιον του Κογκρέσου.
Περισσότερα από το 98% των προϊόντων στα αμερικανικά σούπερ μάρκετ,τα οποία υποτίθεται ότι είναι φυσικά και φιλικά προς το περιβάλλον,κάνουν ψευδής ή παραπλανητικούς ισχυρισμούς,δηλώθηκε στο Κογκρέσο.Το 22% των προϊόντων που ισχυρίζονται ότι είναι «πράσινα»,φέρουν ένα περιβαλλοντικό σήμα το οποίο δεν έχει κανένα νόημα,σύμφωνα με την περιβαλλοντική συμβουλευτική εταιρεία TerraChoice.
Η μελέτη 4.000 περίπου προϊόντων ανακάλυψε ότι η τακτική greenwashing εφαρμόζεται σχεδόν σε κάθε κατηγορία προϊόντος – η οποία εκτείνεται από την έλλειψη πληροφοριών έως τα απροκάλυπτα ψεύδη.
Ακόμα και οι ειδικοί εμφανίζονται μπερδεμένοι.Ο Scot Case της TerraChoice, παραδέχτηκε ότι αγόρασε ένα ψυγείο αλλά κατόπιν ανακάλυψε ότι δεν πληρούσε τις προδιαγραφές ενεργειακής επάρκειας.«Το ψυγείο μου χρησιμοποιούσε τη διπλάσια ενέργεια από αυτή που διαφήμιζε» δήλωσε σε μέλη της επιτροπής για την προστασία του εμπορίου και του καταναλωτή της Βουλής των Αντιπροσώπων.Η ακρόαση αφορούσε τους κινδύνους της νέας πράσινης αγοράς.Το Κογκρέσο επιχειρεί να καθοδηγήσει τους καταναλωτές μέσα από την ομίχλη των δήθεν «πράσινων» προϊόντων.
Το ένα πρόβλημα είναι ο πολλαπλασιασμός τόσο των προϊόντων που υποστηρίζουν ότι είναι οικολογικά όσο και των προγραμμάτων πιστοποίησης που δίνουν τις διαπιστεύσεις.
Η προσφορά προϊόντων για επιλογή από καταναλωτές που έχουν οικολογικές ανησυχίες διευρύνεται συνεχώς.Περίπου το 33% των νέων τροφίμων που εμφανίστηκαν το 2008 υποστήριξαν ότι είναι «φυσικά»,δήλωσε στην ακρόαση η καθηγήτρια περιβαλλοντικής πολιτικής του Πανεπιστημίου Berkeley και ιδρυτής του GoodGuide,Dara O'Rourke.Αλλά, με περίπου 300 ανταγωνιστικά προγράμματα περιβαλλοντικής πιστοποίησης, οι καταναλωτές βομβαρδίζονται από άσχετες ή παραπλανητικές ετικέτες που διαλαλούν τις πράσινες,οικολογικές,φιλικές προς το περιβάλλον,ανακυκλώσιμες και μη τοξικές ιδιότητες των αγαθών.
Είναι πρακτικά αδύνατον να διαχωριστούν αυτοί οι ισχυρισμοί,λέει η Urvashi Rangan από την Ένωση Καταναλωτών.«Πρέπει να ξεφορτωθούμε από τον πράσινο θόρυβο.Οι ασαφείς και παραπλανητικοί όροι δεν πρέπει να επιτρέπονται».
Οι ετικέτες γενικά δεν αναφέρουν το αν το προϊόν περιέχει ανακυκλωμένο υλικό,ή πόσο μακριά ταξίδεψαν για να φθάσουν από το εργοστάσιο στο ράφι.
Η κ.Rangan ξεχώρισε κυρίως τους όρους «μη τοξικό»,«φυσικό» και «χωρίς άρωμα» ως παραπλανητικούς, καθώς η κυβέρνηση δεν έχει θέσει τα σχετικά στάνταρντ.Ούτε και η ανάγνωση των μικρών γραμμάτων μπορεί να βοηθήσει την κατάσταση. Οι εταιρείες δεν είναι υποχρεωμένες να αποκαλύψουν ορισμένες ουσίες που θεωρούνται επικίνδυνες,όπως είναι οι phthalates,που μπορούν να προκαλέσουν ορμονικές ανωμαλίες και βλάβες στην κύηση και οι οποίες χρησιμοποιούνται ευρέως,από μπουκάλια για μωρά έως τα καθαριστικά και τα καλλυντικά.
Με τον όρο greenwash ορίζεται η παραπλάνηση των καταναλωτών από εταιρείες,σχετικά με τις περιβαλλοντικές πρακτικές που ισχυρίζονται ότι εφαρμόζουν ή σχετικά με τις οικολογικές ιδιότητες των προϊόντων που παράγουν,προκειμένου να αυξηθούν οι πωλήσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια: